fbpx
Visit Liminka logo

Vinkki:

Yrittäjä, tehosta somenäkyvyyttäsi!

Visit Liminka on seudullisella sopimuksella mukana Oulun Matkailu Oy:ssä, joka johtaa ja toteuttaa Oulun seudun matkailun yhteismarkkinointia. Markkinointitoimia toteutetaan pääasiassa Pohjolan rengastie -brändin kautta. Yhteistyösopimuksen ansiosta Limingan yritykset voivat saada näkyvyyttä julkaisuilleen myös Rengastien sosiaalisen median kanavissa - ja vieläpä täysin ilmaiseksi!

Miksi yritysten kannattaisi käyttää kallisarvoista aikaansa materiaalien toimittamiseen Visit Limingan ja Pohjolan rengastien somekanaville? Koska se toimii ja tuo tuloksia! Tästä positiivisena esimerkkinä on Hailuodon Panimon Mallassauna, jonka asiakasmäärissä on näkynyt selvää kasvua välittömästi - jo saman viikon viikonloppuna - kun Pohjolaroute -tili teki somepäivityksiä Pikisaaresta ja mainitsi Mallassaunan postauksissa käyntikohteena.

Yrityksillä on nyt siis tuhannen taalan paikka miettiä, mitä he haluavat kertoa, näyttää ja viestiä. Jakoon ja näkyviin haluttavaa materiaalia, ideoita ja ehdotuksia kannattaa lähettää Visit Limingan ja Pohjolan rengastien sisällöntuottajille.

Somessa näkyy, kuuluu ja ennen kaikkea tuntuu päivittäin jotain uutta ja jännää Pohjolan rengastien eri kanavissa:

  • Facebook, n. 1 100 seuraajaa – löydät tilin täältä.
  • Instagram, noin 500 seuraajaa – pääset tiliin tästä linkistä.
  • Twitter, noin 250 seuraajaa – tili löytyy täältä.
  • LinkedIn, noin 750 seuraajaa – tiliin pääset tästä linkistä.
  • TikTok: käynnistymässä

Parhaiten yleisöä tavoittavat inspiroivat, kauniit, hauskat ja/tai tarinalliset päivitykset, jotka sisältävät jotain tunnistettavasti paikallista eli seuduille ominaista ja tuttua. Avainsana on aitous.  Muita valtteja ovat ajankohtaisuus, uutuus ja ”erikoisuus” eli pienet detaljit, hauskat faktat ja tarinat, jotka tekevät yrityksestäsi, toiminnastasi (ja seudustasi) kiehtovan ja omintakeisen.

Kuvissa ja videoissa näkyvyyttä tehostavat:

  • Ihmiset, koirat sekä muut eläimet, maisemat, auringonlaskut, tunnistettavat maamerkit, rakennukset ja yksityiskohdat.
  • HUOM! Pystykuvat saavat enemmän näyttöjä. Toimita mieluiten aina pystykuvia ja pystyvideoita - ei siis neliöitä tai vaakakuvia.
  • Halutessasi voit hyödyntää myös kaikkia Visit Oulun kuvapankista löytyviä kuvia ihan ilimatteeksi. Kuvapankkiin pääset tämän linkin kautta.

Teksteissä näkyvyyttä tehostavat:

  • Aitous ja positiivisuus, kysymykset, listat, numerot, vinkit, ideat, hauskat faktat, yleinen hassuttelu ja hulluttelu.
  • HUOM! Hauskaa saa pitää ja tunteita herättää. Matkailu on ennen kaikkea mukavaa, kivaa, jännää ja kutkuttavaa puuhaa.

Ohjeita materiaalien lähettämiseen

  1. Materiaali voi sisältää:
    • Yhden kuvan, useita kuvia tai videon. Pystyvideot ovat tosi hyviä, sillä niitä voidaan nostaa myös Instagram-stooreissa.
    • Tekstiä.
    • Toivottu julkaisuajankohta.
  2. Mitä materiaali voi olla? Mieti, mitä tahdot kertoa ja näyttää matkailijoille ja osin paikallisellekin yleisölle. Esimerkiksi:
    • Kuulumisia, uutuuksia, jokin kiinnostava/hauska/erikoinen ajankohtainen juttu, joka yrityksessäsi tapahtuu.
    • Pieni tarina yrityksestäsi tai tilannekuva yrityksesi arjesta.
    • Tarjous, matkavinkki, idea, kutsu.
    • Seuraavan kuukauden / tulevien kuukausien tapahtumat. Juuri nyt ajankohtaista on kesän 2023 ohjelma.
    • Vain taivas on rajana! Katso esimerkkejä Visit Oulun ja Pohjolan rengastien somekanavista.

Kun teet postauksia someen oman yrityksesi kanavissa, niin merkitse mukaan @visitliminka.fi -tilin lisäksi @pohjolaroute. Näin yrityksesi postauksia voidaan jakaa esim. Instagramin stooreissa, jolloin ne tavoittavat entistä laajemman yleisön.

Visit Liminka logoLimingan kunnan logo
Visit Finland logoPohjolan rengastie logoOulu 2026 Euroopan kulttuuripääkaupunki logoWe Speak Gay -yhteisön tunnus
#visitliminka

Seuraa meitä ja jaa elämyksesi!

Visit Liminka

Lakeustalo, Liminganraitti 10
91900 Liminka
travel@liminka.fi
y-tunnus 0186553-2

Anna palautetta
Saavutettavuusseloste
Tietosuoja